Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Dead Space 3: A borzongás visszatér

Cikkek/Interjúk 2013. március 18. IMPHUN 14 hozzászólás 5941 olvasás Címkék: videó OGC EA games OGC WebShop teszt Dead Space 3

Dead Space 3: A borzongás visszatér

Halotti volt az űr?

A Dead Space 3 történetét csak úgy lehet megérteni, ha már játszottunk az előző két résszel, akik ezt még nem tették, azok most rohanjanak a boltba megvenni a korábbi epizódokat, vagy érjék be a következő vázlatos összefoglalóval.

Ha lemaradtál, akkor a következőről van szó:

Halott az Űrben!

A Dead Space 3 rövid nem szét spoilerezett története a következő: A sztori előzményeként valamikor régen egy közel 200 évvel ezelőtt egy hadiflotta útnak indult, hogy megtalálja, hogy a fekete jelölő (lásd a fenti videóban) hova sugároz a földről. Természetesen minden elcsesződött, és a flotta eltűnt. A játék történetének kezdetén egy névtelen katonát követhetünk, aki lőszer nélkül baktat a jégmezőn, és azon van, hogy a Jelölő által okozott történéseket leállítsa. Az ehhez szükséges információt sikerül meglelnie, de felettese az ötös protokolra hivatkozva fejbelövi a közkatonát, és törli az információt,  végül végez önmagával is. Ezután csatlakozunk be aktívan a történetbe, mint Isaac, aki korábban az EarthGovhoz tartozott. Ő az unitológisták körében "Jelölő rombolónak", és közveszélyes bűnözőnek van kikiáltva. Miközben élte a maga életét, a korábbi jelölő incidensek nagyon megviselték, emiatt mély depresszióba esett, aminek köszönhetően még a Dead Space 2-ben megismert Ellie is otthagyta. Egy szép napon 2 EarthGov Tiszt. John Carver (Co-Op karaktere) és Robert kapitány felkeresi Isaacot és ráveszik arra, hogy Ellie segítségére siessen. Ellieről annyit tudunk, hogy miután felfedezte a korábban említett elfeledett flottát megszakadt vele a kapcsolat. Isaacnak nincs más választása, mint segíteni, mert Ellie veszélyben van. Közben kiderül, hogy ahol Isaac él egy Jelölő van elrejtve. Természetesen az unitológisták immáron hadsereggé duzzadt tömege épp ekkor próbálja meg felszabadítani azt...

Fagyos űrből fagyos bolygóra

A Dead Space sorozat első két része zárt térben kényszerített minket a nekromorfok elleni harcra a Viscreal most 2 bolygót is belepakolt a játékba, és korlátozott szabadsággal is ellátott minket. Egy mondtaba sűrítve a lényeget. Végre látni fogjuk az eget! Viszont ne örüljünk előre. Csomó olyan küldetésünk lesz, amely egy épület komplexumban fog zajlani, és itt ismételten vissza fognak köszönni a zárt helyek, és a tudat, hogy nagyon rossz klausztrofóbiásnak lenni.  A helyszíneket tekintve űrben, űrhajón, és földön fogunk járkálni. Ellenfeleink között már nemcsak nekromorfok, hanem emberek is lesznek, kik természetesen az unitológia hű követői...

Küldetések, fegyverek, felszerelések

A főszál mellett a küldetések terén számos mellék küldetésünk lesz, ami a történet egy-egy darabkáját teszi tisztává, továbbá extra cuccokhoz is segít minket, (de ezekről később) minden ilyen mellékküldetés legalább 1-2 órát fog igénybe venni, és számos loot üti a markunkat, ami hasznos lesz a játék további részében. 
A fegyverek tekintetében van a legnagyobb újítás a korábbi epizódokhoz képest! Eddig minden fegyverhez egyedi lőszer tartozott, ezt a helytakarékosság érdekében összevonták, így az a lőszer, amit felveszünk a földről minden fegyverünkben használható. Viszont oda kell figyelnünk, hogy legyen elég, mert ha egy fegyverrel megyünk, amivel csak szórjuk a golyót, akkor a másiknak, amivel a testrészeket könyebben tudjuk vagdosni nem jut elég. Ha nem takarékoskodunk, akkor egy idő után, amikor keményebb nekromorfok jönnek ellenünk, nem tudunk mit csinálni. A fejlesztők arra a legbüszkébbek (a közösség morgott érte eleget), hogy Isaac mostantól maga állítja össze a fegyverét a különböző fém és egyéb alkatrészekből, amit a pályán találunk a szekrényekben, vagy a dobozokban. De akár a kis Wall-E szerű robotunkkal is össze tudjuk kukázni a komponenseket. Ez a módszer tulajdonképpen felváltja a kreditet. Mindent magadnak kell megcsinálnod az egyszerű med packtól a lőszerig, és fegyeverekig. Ha szemfülesek vagyunk és figyelmesen keresgélünk, elrejtve találhatunk különleges tervrajzokat is, amikkel speciálisnak mondható fegyvereket tudunk magunknak gyártani. (Ha egy tanácsot megfogadtok érdemesebb a saját igényeinknek megfelelő fegyver kompozíciót alkalmazni. Példának okáért én egy időben Shotgun, Sonic Beam, és hozzá a fire damage kiegészítőt használtam, viszont ez a fegyverhelyek csökkenését vonta maga után, ugyanis a 4 helyett csak kettő lehetett nálam.) Érdekesség, hogy a ruhákat nem lehet Craftolni, hanem egy idő után a játék automatikusan feloldja. (A Collector's edition, és a Mass Effect 3 által feloldható ruhák a játék első öltöztető "fénymásolójában" felvehetők).

Nekromorfs turn it off!

A játék fő ellenségei tatarozáson estek át, összegezve plussz négy új ellenségünk van, és egy "mínusz".
Kezdjük először a megszállottakkal (saját elnevezések), ezek az emberi nekromorfok külsőre halottak belsőleg Nekromorf stílusban nyomják az ipart. Az átlag nekromorfokhoz képest ők közelharci fegyvereket, csákányokat használnak, és azzal akarják kilyukasztani a koponyánkat, vagy levágni egyes testrészeinket. Normál fokozaton problémás őket lelőni ugyanis 3-4 lövés kell a lábukba, hogy kússzanak, ilyenkor jön egy nekromorf csavar. A leszakadt testrészeik helyén 3 nyúlvány jelenik meg, amiből a baba nekromorfokkhoz hasonlóan dárdát tudnka kilőni. Ez a képességük deréktól fölfele is működik.
Aztán ott vannak a gyerekeket felváltó anorexiás nekromorfok, akiket nevezzünk csak nyurgának. Ezek történetileg nekromorf fogyasztás után alakultak át, és hát khm igen.
Végül a harmadik a hiperaktív nekromorf, aki olyan mintha egy tonna speed-t tolt volna föl magának, ennek köszönhetően a legprofibb limbóst is simán hazavágja. Ő a sima nekromorf támadásaival bír.  Ugyan az elején négy nekromorfról szóltam, de a negyedik típus az olyan szorosan kapcsolódik a történethez, hogy inkább nem spoilerezem.

Felszínről űrbe, űrből hajóba, hajóból űrbe, aztán ismét a felszínre...

A pályák hangulata egyedülálló az elejétől a végéig. A fejlesztők ezen a téren kitettek magukért. A kedvenc pályáim a Tau Volanis rozsdásodó, és széteső hajóin játszódnak. Hihetetlenül jól néznek ki kívül-belül. Az űrben ugyanezt a feelinget hozzák a hajókról levált, vagy szétesett roncs darabok, amikben oxigént, vagy dobozokat találhatunk. Az átvezetésre rendelkezésre áll egy villamosszerű hajó, ami a különböző hajók közötti utazást hivatott szolgálni. Ezt szerintem tapasztaljátok ki ti magatok, hogy hogyan is működik. Visszatérve a belső részekhez, ez leginkább azt adja vissza amit kell. Hogy mit is? Képzeljetek el egy 200 éve az űrben dekkoló hajó rozsdás, elnyűtt belső terét, ami nem csillog-villog, mint általában más játékokban, hanem maga a jéghideg enyészet. A földi történet kapcsán külön meg kell említenünk, hogy miképp ábrázolták a készítők az idő múlását. A fejlesztők itt is okosak voltak, és nem béka ugrásokkal közelítették meg a témát. Fokozatosan a történet előrehaladásával szépen múlik az idő, alkonyul, sötétedik, míg teljesen be nem esteledik. A leglátványosabb jelenet talán, amikor a történet háromnegyedénél elérünk egy kutatóállomáshoz, ahol épp a lenyugvó nap sugarai ölelik körbe a környező tereptárgyakat. Na, de nemcsak "romantikus" naplementéket láthatunk... Ott vannak a természeti viszonttagságok(A.K.A. hóvihar) is, melyek nehezítik dolgunkat, lassítják a karakterünk mozgását.

Horror, vagy akció?

A játékmenetet illetően sokaknak voltak fenntartásai, ugyanis a sorozat első része nem egy álmatlan éjszakát okozott a játékosoknak, míg a széria második része leginkább az akcióra volt kihegyezve mintsem az ijesztő elemekre. Ez úgy látszik most egyensúlyba került a harmadik részben. Mind az akció, mind a megijesztésünket szolgáló elemek nagyszerűen vannak balanszolva. Az egyedüli rossz dolog, hogy megtartották azt a sejtelmes zenét, amivel jelezni próbálják, hogy kösd föl a gatyád, mert megfognak támadni. Persze így is van egy-két alkalom, amikor semmi zene nincsen, és hoppá egy nekromorf van a seggedben, és próbálja letépni a fejed. Zavaró azonban, hogy egyes helyeken túlságosan is sok ellenfél jön egyszerre, de talán pont az ilyen jelenetektől lesz túlélő-horror stílusú a játék.

Dead Space Co-Op

A Co-Op részét külön kiemelte az EA marketinges csapata, ennek ellenére úgy látszik a hypetól függetlenül egy cseppet gyenguszra sikerült. Isaac, és Carver külön küldetései túl rövidek, és minden olyan jelenet, ami érdekes lenne az csak Carvert érinti. Az egyjátékos módban az alap kiegészítéseknél Carver szerepe ezért sem hangsúlyos. Van egy-két érdekes quick time event, amelyben egymás -gomb nyomogatással való- segítsége lesz a cél. Ettől függetlenül szerény véleményem szerint a játékot, ha a maga ijesztegetős hangulatában szeretnénk megismerni, akkor érdemes először egyedül végigvinni. Csak ezután belefogni a Co-Op mókába, mert ugyan mint minden játékban haverokkal élvezet tolni. De ha nincs erre lehetőséged, akkor is csatlakozni tudsz azokhoz, akik egyedül kezdtek bele Co-op szinten a játékba, így mint Carver írthatjátok a Nekromorfokat.

Bugok istene elhagyott téged!

A legjobb dolog egy játékban, ha nincsen bug, vagy ha kevés van benne. Most kijelentem, hogy összesen 4 bugot találtam a játékban. Ami leginkább megmosolyogtatott az egy nekromorf megszállt katona volt, ami valahogy felúszott a szellőzőbe. A haladást komolyabban akadályozó dologgal nem találkoztam!

He, mikrotranzakció?

Ez a legnagyobb mellélövése talán a játéknak. Szerintem nem igazán van helye egy olyan játékban a mikrotranzakciónak, ami nem a többjátékos elemek felé húz, hanem az egyjátékos felé. Az alapötlet talán az lehetett egy marketinges fejében, hogy adjunk "szemetet" pénzért. Mivel a játékban úgyis hatalmas mennyiségű fegyver tervrajz van, és nincs azaz isten, hogy te legyél a MÉH telep szuperhőse (ergó végig guberálj minden roncsot), ezért a fanatikusok biztos pénzt áldoznak majd rá és megveszik az alkatrészeket. Ez az Opció jelzem nem kötelező!


Mindig nézz a hátad mögé!

Személyes vélemény

Sokan fenntartással kezelték a Dead Space soron következő részét, mert a második rész nagyon akció orientáltra sikerült. Az igazság az, hogy a Dead Space 2 játszva én nem ijedtem meg úgy, mint az első részén. Ellenben a harmadik epizód visszahozta a sötétben gameléses fóbiámat. Mindig a hátam mögé néztem, és felidézte a "better safe if i blow up that corpse" reakciómat. A sok hulla egy rakáson a Dead Space-ben megtanított arra, hogy érdemes csonkítgatni a tetemeket, mielőtt elkezdjük a szoba másik oldalán lévő kapcsolót molesztálni, mert könnyen meglepetés érhet minket. Szerintem a hangulatát jól eltalálták a készítők, attól függetlenül, hogy egy idő után a visszatérő környezeti elemek egyhanghúvá válnak, még ha más festéssel és rozsdamintával is próbálják ezt változatossá tenni... Alapvető benyomásom, hogy érdemes beruházni a játékra, ha egy jó kis borzongásra vágyunk.

Pontozás: 8/10

Pro:
- Izsák, és Kárver nekromorfot ölnek
- Mérnök végre mérnök lett
- Bolygó!
- Praise Altman!

Kontra :
- Repetatív pálya elemek
- Gyengécske befejezés
- 2 Regeneratív dög egyszerre (de kérem) 
- Rövid Co-op küldik

A Dead Space 3 tesztpéldányokat az Electronic Arts Magyarország bocsátotta rendelkezésünkre, köszönet érte!

avatar #14
savanya94 2013. február 24. 289 hozzászólás 1286.
Válasz LEGIONBOSS #1. hozzászólására
A korábbi Dead Space-ekben annyira egyértelmű volt egy hullákkal tarkított helyiségben hogy az egyik felugrik ha odamész, hogy bevett szokásommá vált lefejezni az összeset mielőtt belépnék :vigyor:
nekem is XDDDDDDDDDDDDDD én már kitoltam a 3 at is :DD
avatar #13
TRVPG0D 2013. február 24. 294 hozzászólás 1264.
Válasz Konigstiger #9. hozzászólására
Így könnyebb eladni.
Igazad van, de ez fordítva is működik, valakinek ez negatív, valakinek pozitív. 2012-ben a Torchlight II-n és a Borderlands 2-n kívül nem volt olyan játékfolytatás ami jobban sikerült volna, mint elődje. Sebaj, bízzunk a javulásban. :bocs: :kacsint:
Már nem játszom, csak okoskodok.
avatar #12
Konigstiger 2013. február 24. 522 hozzászólás 741.
Válasz nzozzz #12. hozzászólására
Egy rakás mikrotranzakció, stb, miközben a játékban valójában nincs semmi komolyabb újítás vagy hasonló valóban jó/hasznos dolog? És ráadásul az EA csinálta ezt? De "meglepő"...
Kicsit öngól ez a mikrotranzakciós rész, még ha csak opcionális is. Volt egy cikk róla hogy bizonyos helyeken simán lehet farmolni az alapanyagokat. Itt egy videó is: http://www.youtube.com/watch?v=oerW8ABV6aQ
avatar #11
nzozzz 2013. február 24. 98 hozzászólás 2846.
Egy rakás mikrotranzakció, stb, miközben a játékban valójában nincs semmi komolyabb újítás vagy hasonló valóban jó/hasznos dolog? És ráadásul az EA csinálta ezt? De "meglepő"...
avatar #10
zoli_aznoi 2013. február 24. 336 hozzászólás 1129.
nem vagyok Dead Space rajongó :D:D:D de az első 40 perc után kiléptem hogy na most ezt kicsit pihentetem :D:DD:D
avatar #9
KooleN 2013. február 24. 271 hozzászólás 1359.
Válasz egy törölt hozzászólásra
Ez a hozzászólás törlésre került, ezért a tartalmát nem lehet megtekinteni.
Clear Eyes, Full Heart, Can't Lose!
avatar #8
Konigstiger 2013. február 24. 522 hozzászólás 741.
Válasz TRVPG0D #7. hozzászólására
Gyenge lett a többihez képest, nekem a második rész jobban adta. Ahogy észrevettem ez még sokkal könnyebre is sikerült az előző részhez/részekhez, talán, mert ez már az újabb lustább generációt akarja megfogni. Ez alatt azt értem, hogy egy egyszerű horror játékkal és egy 16/18 (nem tudom pontosan) korhatárral akarják megfogni a 13/14 éveseket, bár nekem ez már minden játéknál így jön át.
A játék nem lett rossz, sőt, ez egy jó játék, de többet lehetett várni tőle.
Így könnyebb eladni.
avatar #7
TRVPG0D 2013. február 24. 294 hozzászólás 1264.
Gyenge lett a többihez képest, nekem a második rész jobban adta. Ahogy észrevettem ez még sokkal könnyebre is sikerült az előző részhez/részekhez, talán, mert ez már az újabb lustább generációt akarja megfogni. Ez alatt azt értem, hogy egy egyszerű horror játékkal és egy 16/18 (nem tudom pontosan) korhatárral akarják megfogni a 13/14 éveseket, bár nekem ez már minden játéknál így jön át.
A játék nem lett rossz, sőt, ez egy jó játék, de többet lehetett várni tőle.
Már nem játszom, csak okoskodok.
avatar #6
bzsolt 2013. február 24. 158 hozzászólás 2046.
Impi, tegyél meg egy szívességet és ne próbálj Csaszino nyomdokaiba lépni, azzal, hogy pálya bemutató videókat csinálsz (gondolom tudod miről beszélek), mert az nem megy Neked. Ellenben cikkeket elég jól meg tudsz írni. Az előző is tetszett és ez is. Ez lesz a Te tereped. Gratula!
avatar #5
Konigstiger 2013. február 24. 522 hozzászólás 741.
Válasz ThingHUN #4. hozzászólására
Elsősorban ez egy konzolport, NEM PC-re készült. Ezt maguk a feljesztők nyilatkozták.
Gyakorlatilag a DS szériát úgyanúgy kinyírták mint a F.E.A.R.-t.
Én ugyan ezt írtam, csak más szóhasználattal ...
avatar #4
ThingHUN 2013. február 23. 80 hozzászólás 3202.
Válasz Konigstiger #3. hozzászólására
Azért ilyen a grafika mert elsősorban konzolra készült, és csak másodsorban PC-re. A fejlesztők kerek perec megmondták hogy a PC-s verzió semmiféle extrákat nem fog tartalmazni grafikai téren, nehogy a konzolosok rosszul érezzék magukat. Nem véletlenül áll a küszöbön a konzolos generációváltás.
Elsősorban ez egy konzolport, NEM PC-re készült. Ezt maguk a feljesztők nyilatkozták.
Gyakorlatilag a DS szériát úgyanúgy kinyírták mint a F.E.A.R.-t.
avatar #3
Konigstiger 2013. február 23. 522 hozzászólás 741.
Válasz nK_ #2. hozzászólására
Borzalmas. Olyan, mint ha egy DLC lenne a 2. részhez. Ugyanaz a történet, nincs semmilyen újítás(a barkácsolás fos) De most komolyan, milyen grafika ez? 2006ban láttam ilyen grafikát. Szégyelhetnék magukat, hogy ki mertek adni egy ilyen játékot. Vagy: mikrotranzakció egy singleplayer játékban?....

Csak azért 5/10, mert van benne Mass Effectes ruha.

OtherWorld Online tesztje: http://www.youtube.com/watch?v=NLmuqo-99KA&list=UUYufxNN4JYBVQ7zL1Khb7sQ&index=8
Azért ilyen a grafika mert elsősorban konzolra készült, és csak másodsorban PC-re. A fejlesztők kerek perec megmondták hogy a PC-s verzió semmiféle extrákat nem fog tartalmazni grafikai téren, nehogy a konzolosok rosszul érezzék magukat. Nem véletlenül áll a küszöbön a konzolos generációváltás.
avatar #2
nK_ 2013. február 23. 25 hozzászólás 5870.
Borzalmas. Olyan, mint ha egy DLC lenne a 2. részhez. Ugyanaz a történet, nincs semmilyen újítás(a barkácsolás fos) De most komolyan, milyen grafika ez? 2006ban láttam ilyen grafikát. Szégyelhetnék magukat, hogy ki mertek adni egy ilyen játékot. Vagy: mikrotranzakció egy singleplayer játékban?....

Csak azért 5/10, mert van benne Mass Effectes ruha.

OtherWorld Online tesztje: http://www.youtube.com/watch?v=NLmuqo-99KA&list=UUYufxNN4JYBVQ7zL1Khb7sQ&index=8
avatar #1
LEGIONBOSS 2013. február 23. 173 hozzászólás 1905.
A korábbi Dead Space-ekben annyira egyértelmű volt egy hullákkal tarkított helyiségben hogy az egyik felugrik ha odamész, hogy bevett szokásommá vált lefejezni az összeset mielőtt belépnék :vigyor: